7:53 PG

aNDai ia tERjaDi..

P

ernah terlintas difikiran ini,artikel CINTA & MATI itu adalah entry terakhir.disebabkan berlaku suatu perkara yang sangat-sangat mendukacitakan.terasa lemah seluruh jiwa ini,terasa bagaikan jantung ini sudah luruh,terasa bagaikan tiada lagi roh yang menghuni diri ini.ANDAI IA TERJADI.......

Tetapi..sesungguhnya Allah itu Maha Kuasa.IA berkuasa menunjukkan kebenaran dan mencantas kebathilan.bukankah orang-orang yang benar itu bersama Allah?!bukan hendak kata orang yang salah itu bersama Syaitan.Tidak sama sekali!!tetapi mereka terjauh sedikit dari rahmat Allah.Ketahuilah sesungguhnya Allah itu maha penyanyang lagi maha penerima taubat.

Mungkin pembaca tertanya-tanya apakah yang terjadi sebenarnya.Ia ada berkaitan dengan entry sebelum ini.Cinta & Mati.tiba-tiba terasa adakah cinta itu akan mati.Mati selamanya yang terus kering kontang.Rupanya ada hikmah disebalik semua kejadian itu.hikmah yang sungguh ajaib.Betullah kata-kata "ada hikmah disebalik setiap kejadian yang berlaku".

Sungguh Allah itu indah lagi bijaksana menjadikan setiap yang berlaku itu ada hikmahnya.Hanya dia yang tahu samada hendak dahulukan atau lambatkan sesuatu perkara itu.Dia mengetahui segala.Dia Maha mengetahui setiap perjalanan hidup hamba-hambaNya.

Alhamdulilah segalanya selesai dengan baiknya.cinta itu tidak mati tetapi hanyalah dirasuki suatu perasaan yang sungguh menakutkan.tawar sekejap.Kini cinta itu mekar semula bagaikan si mawar yang mulai mekar di pagi hari.bahkan lebih subur dan mewangi mengeluarkan haruman-haruman syurgawi.CINTAILAH DIA dan CINTALAH KERANANYA.

0 ulasan: